Dzieci na lekcjach często bywają rozkojarzone. Niemniej jednak raz na jakiś czas każdego z nich zainteresuje jakaś informacja. Wsłucha się zatem w to, co mówi nauczyciel, a następnie ta wiedza zostanie z nim na długo. Być może na zawsze. Dlaczego jedne informacje zapadają w pamięć, a inne nie? Nie do końca wiadomo. Na pewno wpływ mają tu indywidualne zainteresowania jednostki, jak również jej ograniczone możliwości poznawcze. Nie bez znaczenia pozostają również umiejętności prezentowania tematu przez nauczyciela. Tym bardziej pedagodzy powinni przykładać się do interesującego przekazywania pewnych tematów. Najważniejszym z nich jest oczywiście zdrowie. Już od najmłodszych lat trzeba uczyć dzieci dbania o nie, a także pokazywać, skąd czerpać informacje z tym związane. Lekcje przyrody i biologii nie mogą być żmudnym powtarzaniem systematyki czy wzorów bez praktycznej wiedzy o zdrowiu. To właśnie dzięki niej z małych uczniów wyrosną świadomi i odpowiedzialni dorośli, potrafiący o siebie zadbać.